از برپایی نمایشگاه حریم سوخته تا یادواره شهدای محله در ایام فاطمیه 
از برپایی نمایشگاه حریم سوخته تا یادواره شهدای محله در ایام فاطمیه 

از برپایی نمایشگاه حریم سوخته تا یادواره شهدای محله در ایام فاطمیه 

یونس میجانی گفت: به همت بچه مسجدی ها کانون امام علی (ع)، نمایشگاه تجسمی حریم سوخته در ایام فاطمیه راه اندازی شده است.
شناسه خبر : 1129026 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۵۷

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از ویژه برنامه ها بزرگداشت ایام فاطمیه، خبر داد و گفت: به همت بچه مسجدی ها کانون امام علی (ع)، نمایشگاه تجسمی حریم سوخته در ایام فاطمیه راه اندازی شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: سعی شده تا در این نمایشگاه، مهمترین وقایع زندگی حضرت زهرا (س) از ولادت تا شهادت به تصویر کشیده شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های تدارک دیده شده برگزاری مراسم شب شهادت است که این مراسم همراه با اجرای تعزیه توسط بچه مسجدی های گروه تعزیه شهید ابراهیم هادی کانون امام علی (ع) است.

میجانی ادامه داد: این تعزیه تحت عنوان حریم سوخته و با نقش آفرینی ۳۰ نفر از کودکان، نوجوانان، جوانان و افراد مسن عضو کانون اجرا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ابراز کرد: تعزیه حریم سوخته قرار است هم زمان با دهه دوم فاطمیه در نقاط مختلف شهر جیرفت از جمله پارک ولیعصر، مسجد امام علی (ع) و مصلی پیامبر اعظم (ص) برگزار شود.

وی اضافه کرد: بچه مسجدی ها از هم اکنون در حال تمرین برای اجرای هر چه بهتر تعزیه حریم سوخته در ایام فاطمیه هستند.

میجانی اظهار کرد: از آنجایی که اجرای تعزیه حریم سوخته سال گذشته مورد استقبال عزاداران فاطمی قرار گرفته بنابراین تاکنون درخواست هایی مبنی بر اجرا در سایر شهرستان نیز داشته ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه فاطمیه برگزاری یادواره شهدای محله مسجد امام علی (ع) است که هم زمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می شود.

پایان پیام/ 586